Sunday, January 30, 2011

Antara Wardina Safiyyah, Hosni Mubarak dan Rakyat Mesir


Ni apahal?perempuan tua pun nak jadi mangsanya


Menunaikan kewajipan


Tunjuk perasaan beramai-ramai

Ni kes takleh sabar dah ni,lantakla diorang guna apa pun








Hosni Mubarak yang sengal
Entry Wardina Safiyyah yang meluahkan kemarahannya

Bila RA tgk status twitter Wardina Saffiyah, bagus jugak kalau ada selebriti yang prihatin tentang isu semasa ni. Artis lain mungkin lebih suka bercakap mengenai diri sendiri atau pasal berebut lelaki je(kot).Jadi RA terpanggil untuk buat entry mengenai keadaan Mesir yang semakin resah ni.Ada jugak link untuk keluarga dan sanak-saudara pelajar dan rakyat Malaysia di krisismesirnasibrakyatkita.

Update untu hari ini 31 January 2011:
Mansurah:
1)rusuhan besar dijangka akan berlaku pada pukul 11 pagi mesir (5 petang malaysia)
2) balai polis telah dikuasai orang jahat, senjata dan pakaian polis dirampas, orang jahat menyamar sebagai polis dan mula bermaharajalela di mansurah
3) mansurah isyhtihar "kod oren", mereka sedang berkemas (packing) untuk meninggalkan negeri tersebut bila tiba masanya
4) maklumat dari informer kami, setakat ni tiada kemalangan utk pelajar malaysia di mansurah, cuma ada pelajar indonesia yg terkena tembak, itu sahaja

Tanta:
1`)catuan bekalan air dan elektrik berlangsung
2) text message dari kawan :
a)"sy bru dpt txt dari kwn kt tanta, katenye ad student kne tembak kt kki, kne peluru sesat"
-sy ex-cairo (anonymous)
b) kwn sy dr tanta kate. da ade 12 kete kebal kt sne. n ade my fren. dye dpt cntct dgn stdnt kt sne. dye ckp da ade sorg stdnt msia kene tembak kt kaki. kene peluru sesat~
-zera syahira-

Kaherah:
1)hari lepas-kenderaan polis dan tentera dimusnahkan
2)hari ini- tentera take over city, control keadaan, setakat ni keamanan dan keselamatan semakin pulih

Airport:
1) semenjak tentera mesir kembali berkuasa, kaunter check in dibuka semula.
2) banyak departure gate di open smula

Alexandria:
1) keadaan semakin bertambah baik untuk pelajar malaysia (dari segi keamanan)
2) harga barang naik, kedai tutup, pelajar kesempitan wang untuk mendapatkan keperluan asas
3) bekalan letrik dan air masih lagi berfungsi (bagi area as safirah, tempat lain tak pasti lagi)


Sekali lagi RA 'cut & paste' dari beritasemasa mengenai hal-hal yang membangkitkan kemarahan rakyat Mesir.

Sistem pemerintahan Mesir di bawah rejim Hosni Mubarak tiada bezanya dengan kerajaan Tunisia sebelum ini. Mereka melakukan penindasan terhadap rakyat, penipuan dalam pilihanraya, rakyat Mesir terus tertekan dengan kehidupan di sana.

Kini kesabaran sudah sampai waktunya. Kemarahan rakyat Mesir semakin meluap-luap dan sudah mencapai kemuncak demontrasi untuk tuntutan bagi mengembali pemerintahan yang lebih adil kepada mereka. Yang pastinya rakyat Mesir mahukan Hosni Mubarak letak jawatan !!
Selama berpuluh-puluh tahun rakyat Mesir menderita di bawah rejim Hosni Mubarak, kini sudah tiba untuk mereka melakukan dan menuntut perubahan besar dalam pemerintahan Mesir. Satu persatu BONEKA YAHUDI akan tumbang. INSYAALLAH…!!! Hanya masa akan menentukan. Pemberontakan rakyat Mesir yang bermula kelmarin berlanjutan sehingga malam hari selama 48 jam dan mengikut laporan luar negara sehingga sekarang demonstrasi masih berlanjutan, sehinggalah regim mubarak/yahudi tumbang.

USA terpaksa suruh Hillary Clinton untuk keluar kenyataan masuk campur dalam keadaan demontrasi rakyat Mesir. Jikalau regim Hosni Mubarak Mubarak tumbang, kepentingan USA, Yahudi Zionis di Timur Tengah akan longgar disebabkan Mesir ini seperti benteng bagi USA dan Yahudi Zionis. Dikhabarkan juga jikalau Hosni Mubarak jatuh, USA dikatakan ada pilihan kedua untuk naikkan pro USA dan Yahudi Zionis.

Diharapkan keadilan Palestin sakan lebih terbela sekiranya Diktator Hosni Mubarak tumbang. Doa-doa orang yang dizalimi sudah mula dimakbulkan. InsyaAllah! Kalau tanya kami patutkah rakyat Mesir bangkit seperti yang ada sekarang? Ya, memang patut pun, kami sangat-sangat bersetuju. Mana pilihan yang terbaik :

Susah untuk tempoh-tempoh seminggu yang terakhir ini untuk mereka berjuang habis-habisan menuntut keadilan dan menentang pemerintahan zalim Hosni Mubarak dan akhirnya kemenangan berpihak kepada rakyat Mesir atau…..
Terus-terusan ditindas, ditekan dan dizalimi dan membiarkan pemerintahan rejim Hosni Mubarak dan kemudian dengan anaknya menekan rakyat Mesir?
Sampai bila mahu rakyat Mesir perlu tunggu?

No comments:

Blog via Fesbuk