Sunday, January 23, 2011

Keputusan Terkini Juara Badminton Terbuka Malaysia 2011







ciannye..dun worry be hepi ;)

Setelah Harimau Malay menang Piala Suzuki, RA terasa ada tanggungjawab moral untuk menulis mengenai sukan tanah air. Sempat juga menjeling perlawanan akhir antara Dato' Lee Chong Wei menentang 'babyface Indon'- Taufik Hidayat(itu orang yang kata).

Perlawanan berlangsung mudah dengan LCW menewaskan TH 21-18. Di set ke-2 TH cuba bangkit 8-0 tetapi mungkin dengan semangat bermain di tanah tumpah darahku, LCW bangkit menengtang dan menang hanya bermain Straight Set 21-17. Tahniah sekali lagi LCW dan terus mengungguli sebagai pemain ni 1 dunia.

Yang tidak berapa seronoknya hampir keseluruhan kategori dikuasai dari Negara China. Mungkinkah dari taktik 'kotor' pemain China seperti yang digempar-gemburkan oleh Taufik Hidayat adalah benar? TH menyeru Lin Dan diheret ke jawatankuasa permainan kerana 'buat-buat' cedera supaya dia tidak bertembung dengan LCW dan supaya pemain dari negaranya berjaya mendaki ranking untuk ke Piala Dunia nanti.Lin Dan dikatakan cedera ketika sesi latihan pagi sebelum perlawanan separuh akhir dan memberi kemenangan percuma kepada lawannya yang juga dari China. Ironinya pemain China langsung tidak kelihatan ketika sesi latihan pagi.

Hmm...apa pun RA harapkan semoga sukan kita terus maju ke hadapan seiring dengan kemajuan lain yang kita kecapi.


No comments:

Blog via Fesbuk